perjantai 1. huhtikuuta 2016

Hyvä tuote myy itse itsensä

Ei myy. Suomalaisten helmasynti on huono myyntityö. Kulttuurisesti olemme siinä kohtaa erilaisia. Suomessa tavara menee kaupaksi, kun se on hyvä. Ihmiset vertailevat perinpohjin ja tekevät päätöksiä harkiten. Ihmeesti silti täälläkin hyvin muotoillut tuotteet, joihin käyttäjä voi kiintyä, menevät kaupaksi.
 Suomalainen muotoilu on kilpailuvaltti. Suunnittelen juuri tuotetta kiinalaiselle valmistajalle, koska heille Design In Finland on markkinoinnissa iso etu. Suurin vaatimus asiakkaalta oli suomalainen ilme. Kaupan päälle saavat myös sen designin ;)
 Suomalaisilla edelleenkin tuppaa olemaan liian vaatimaton lähestymistapa. ”Tää meidän tuote on tosi hyvä, vaikka siinä onkin vähän huono varsi”. Sellaisella tuotteella ei saa lähteä markkinoille! Korjatkaa ensin se varsi ja menkää vasta sitten. Meillä ei tajuta, kuinka paljon hyviä ja erinomaisia tuotteita maailmalla on. Ei meillä ole mitään muuta poikkeavan erinomaista kuin oma näkemys. Sen päälle joudumme tekemään ihan saman duunin kuin kaikki muutkin ihmiset maailmassa, kehittelemään, testaamaan, parantelemaan, kunnes tuote on oikeasti hyvä. Kun sen vaivan viitsii nähdä, voi rinta rottingilla mennä myymään, sanoa suoraan, että tämä on hyvä ja parmpaa ei ole! Se me osataan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti